sobota 10. prosince 2011

Bio den

Jako každý den i dnes jsem si zapisovala denní jídelníček a "pitníček" a došlo mi, že dneska jsem v něm měla hodně bio výrobků... Takhle oblast mě docela zajímá a myslím si, že "biofenomén" nás jen tak nepustí... Podle mě můžeme lidi podle názoru na bio jídlo (a vlastně už i kosmetiku, oblečení...) rozdělit do dvou kategorií: buď jste milovníky nebo ortodoxními odpůrci. Já jsem tak někde mezi:) Jelikož část mé rodiny pracuje ve firmě, která jako první uvedla v České republice na trh biopotraviny, mám k nim docela snadný přístup... Asi bych to tu neměla psát, ale... hodně věcí jsem měla možnost zadarmo ochutnat :o) Dostávám od tety dost výrobků, jakožto vzorků... Třeba dneska jsem měla na oběd celozrnnou ryži v bio kvalitě, kterou bych si jinak asi díky vyšší pořizovací ceně nekoupila... Ale doufám, že až budu velká holka a budu pracovat, budu si tyhle věci moci dopřát... Já jim totiž vcelku věřím. Jasně, chce to zdravý rozum a bio jogurt z Rakouska je pořád dovezený z Rakouska, který naše české zemědělce nespasí... Takže to chce přesmýšlet a vybírat... Co je opravdu dobré mít bio a co je naopak lepší "jen" z českých lesů a hájů, potažmo z regionálních zdrojů.... Zrovna jím bio banán - v Bille vás v současnosti vyjde kilo za stejný peníz jako nebio... otázkou ovšem zůstává, jestli je bio banán z Kostariky pro naše eko zemědělství lepší než nebio banán z Kostariky... Přesto jsem si koupila od každé "značky" jeden a udělám malý test... Bio banán je zatím tak nějak.... normální :o) Uvidíme zítra jaký bude ten "obyč"....
Jelikož miluju polévky všeho druhu a ražení, musím se s vámi podělit o jednu moji malinkatou radost: v rámci objednávky nejúžasnějších bio čajů Sonnentor mi před pár dny dorazil i můj "Anděl strážný" (ano, opravdu se to tak jmenuje), což je "čistá kuřecí polévka obohacená o Hildegardino koření, která zahřívá tělo i duši". V podstatě je to bujon v prášku a je to naprosto úžasné :-) Ano, krabička stojí sice 80 korun, ale na čtvrt litru vám postačí jedna lžíce a balení má 180g. A razím heslo, že raději si udělat skvělou polévku doma, ve které víte co je, než jít na pofidérní "hospodskou" třeba za 40 :o)
A jaký máte vy vztah k biopotravinám? Zařazujete je do svého jídelníčku? Máte nějaké "stálice"? M.

Žádné komentáře:

Okomentovat