čtvrtek 12. ledna 2012

Dýňová variace

Kdysi dávno na podzim, tuším že na sklonku listopadu, v době, kdy "frčela" dýně na sto způsobů a prodávala se skoro všude, mi má milá spolu-hubnoucí-kolegyně B. donesla sáček mražené dýně. Dýni mám ráda, ale už jsem na ni v tom mražáku skoro zapomněla... Nyní, v lednové ("zkouškovo - diplomkové") dny, kdy se člověku nechtějí vytáhnout paty z domu, aby si nakoupil nějakou zeleninu a přesto chce mít na oběd něco zdravého a chutného, jsem si na sáček dýňových kostek vzpomněla :) A udělala z ní mňamózní oběd. Ke dvěma uzeným kuřecím stehnům jsem na pekáček přidala kousky cibule (klidně "půlměsíčky"), dva pokrájené stroužky česneku, trošku másla, soli a vody a onu dýni (očištěnou a pokrájenou na větší kostky). Nechala v troubě asi půl hodinky, takže dýně krásně změkla a v konečném výsledku jsem si na talíři vidličkou udělala pyré :) Pro větší hladovce (jako jsem já) jsem si ještě připravila přílohu: misku celozrnného kuskusu s troškou másla a bazalkou. Dýňové pyré "sušší" kuskus skvěle doplňovalo. A co vaříte v lednové (stále pošmourné) dny vy? M.

Žádné komentáře:

Okomentovat