pondělí 23. ledna 2012

Zdravá svíčková

Jsem omáčková, ale jelikož omáčky jsou většinou tlusté, tak se jim vyhýbám. Svíčková je klasika, jen málo lidí ji nemá rádo. Včera jsem vymýšlela, co uvařit a měla jsem na ni hroznou chuť, tak jsem si udělala vlastní zdravou variantu bez mouky, smetany a bez knedlíků. Je pravda, že ke svíčkové se knedlíky hodí, ale nahradila jsem je rýží a bylo to dobré.

Potřebujeme: mrkev, petržel, celer, cibuli, maso, sůl, nové koření, celý pepř, vodu, špek, bílý jogurt


Postup: Očistíme zeleninu a nakrájíme na větší kousky. Maso (já použila jehněčí) osolíme a malinko prošpikujeme, protože jinak by maso bylo dost suché. Nikdo nás nenutí, abychom špek snědli, ale hezky to jídlo provoní. Zeleninu s masem vložíme do pekáčku a přidáme nové koření a pepř. Můžeme ještě trchu dosolit a podlejeme vodou. Pečeme. Až bude zelenina měkká, vyndáme ji z pekáčku. Pokud maso ještě není, tak pečeme dál. Zeleninu důkladně rozmixujeme a osolíme. Pokud je omáčka moc hustá, přidáme vodu nebo vývar. Nakonec přidáme bílý jogurt podle chuti. Nemusíte se bát, nezdrcne se. Podáváme s rýží nebo těstovinami. Je to výborné. Dobrou chuť.
B.

Žádné komentáře:

Okomentovat